недеља, 3. мај 2015.

Državno prvenstvo - duga distanca: pitanje obraza i časti! (25.04.)

Prošlo je dosta vremena od završetka samog takmičenja. Nisam hteo da objavljujem post očekivajući odgovor ili reakciju Upravnog Odbora na svoje otvoreno pismo, međutim bilo kakvog odgovora nije bilo. Pretpostavio sam da će tako biti i još jednom je dokazano da me niko ne shvata za ozbiljno kao ni u situaciji sa svetskim prvenstvom prvo za seniore, a zatim i juniore prošle godine. Očekivano.

U otvorenom pismu govorim o fer pleju, obrazu, časti što u stvarnom svetu i čini naš sport, ali je u praksi malo drugačije kada takmičari koji nemaju znanja i umeća da sami pređu stazu i naprave rezultat, pa na razne načine dolaze do nezasluženog plasmana, a na štetu kvalitetnog potencijala izraženog u mlađim naraštajima.
Ne bih mnogo dužio o ovoj temi, ukoliko ljude iz saveza bude interesovalo da menjaju nešto po tom pitanju, uradiće, ukoliko budu hteli da kazne one koji su zaslužili - kazniće, ukoliko ne, kao što je i do sad bio slučaj, samo će destimulisati mlade ljude koji vrede, koji vredno rade, ulažu svoj trud i energiju i od kojih savez može da očekuje neke značajnije rezultate. 
Svi znaju o kome indirektno govorim, ko su ti ljudi koji godinama rade iste stvari i mislim da ne vrede toliko da se o njima troši previše reči, jednostavno ne zaslužuju to, a i njihovo vreme prolazi.
Ono što bi bilo veoma loše, ali srećom nije, je da se nalazimo u višoj kategoriji sportova u sportskom savezu, pa bi isti ti ljudi bili rangirani u sportskom savezu i nezasluženo primali stipendije. Kao što rekoh, u ovoj situaciji srećom nismo tamo gde (ne)pripadamo, ali sa druge strane - na žalost, zbog mladih talenata koji te stipendije zaslužuju.

Što se tiče same moje trke, bilo je fluktuacija. Što zbog mene samog, što zbog štampe karte jer je bila bleda i vidljivosti jer se trčalo na razmeri 1:15 000 (u prilogu je pdf fajl, a ne stvarna karta).
Prvu grešku pravim već na 1. kontroli. Bio sam malo nesiguran jer nisam očekivao odmah dužu varijantu, a onda i potraga ranije nego što je trebalo. Dosta vremena sam tu izgubio, ali sam uspeo da se stabilizujem i uhvatim ritam. Do 8. KT sam imao samo manju nesigurnost na jednoj kontroli. Najdužu (iako nije bila previše ni duga ni komplikovana) 9. kontrolnu tačku sam odradio odlično, bez problema.
Na 13. KT stižem prvu grupicu, ali sam se trudio da se izolujem i ne obraćam pažnju. Psihički sam se dobro pripremio, pa sam znao šta me čeka i iz tog ugla.
Međutim, na 15. KT stižem novu grupu i tu već poćinje da bude zamarajuće. Petoro na grbači plus moje bubice, što je mnogo mnogo je. To se već odrazilo na dve uzastopne kontrole gde grešim, iako nije bilo teško. Spustio sam malo loptu kada sam izašao na put ka 18. KT, konsolidovao se, a kasnije ubrzao koliko sam mogao da pobegnem pratiocima. Sledi niz dobro odrađenih kontrola, a tako se zadržalo i do kraja.
Suma napravljenih grešaka izlazi na oko 8 minuta. Jeste mnogo, ali na oko 100 minuta trke ne i previše.
Međutim, ono što mi najviše znači je to da je ovo isključivo moj rezultat, moje vreme i moje varijante, i nema tog novca koji bih platio za suprotno, a što se ne može reći i za druge seniore. 
Psihološki sam još više sazreo, nakon velike greške na 1. KT nastavio sam kao da se ništa nije desilo, a kasnije sam i druge pritiske na mozak rešavao u hodu i gurao ka svom cilju. 
Zauzeo sam 4. mesto od domaćih takmičara i 6. mesto u ukupnom plasmanu. Čestitam Bođi, Blažu i Dagu na kvalitetnoj trci, kao i Blažu na osvojenoj tituli, dok ostali to ne zaslužuju.

Rezultati               Splitovi

Thanks Yana Sandieva for the photo :)
Izuzev štampe karte i koncepcije koja je bila sa previše kontrola za dugu distancu i nekreativnosti pri najdužoj varijanti, želeo bih da čestitam organizatoru na novom terenu koji ima puno potencijala, uživao sam.

Do sredine jula i Kopaonik OPEN-a neću učestvovati na orijentacionim takmičenjima zbog obaveza na fakultetu. Napravio sam mali predah prošle nedelje, a od sutra nastavljam punom parom do ostvarenja ciljeva. Do 15. maja me očekuje priprema koncepcija za kamp na Kopaoniku koji organizuje moj klub na čelu sa mnom kao glavnim odgovornim, ukoliko imate mogućnosti da učestvujete to je nešto što bih vam toplo preporučio - nešto tipa #musthave :)

Нема коментара:

Постави коментар