недеља, 31. март 2013.

Beograd OPEN (29-31.03.)

Iza mene je još jedno takmičenje u Srbiji. Na terenima "Babe", "Košutnjak" i "Kalemegdan" odigrao se trodnevni "Beograd OPEN". Vratio sam se kući sa podeljenim mišljenjem oko organizacije (dnevnih) trka. Na žalost, morao sam da propustim noćnu trku na Babama zbog velikog umora od dnevne trke, dok mi noćna na Košutnjaku nije ni bila u planu, jer trenutno nisam spreman za 5 trka u 3 dana. Takođe, davati novac za teren koji je poznat kao manje zanimljiv, za lični budžet je bilo mnogo.

Zašto je mišljenje podeljeno - pa ovako: organizator ima pravo da poveća cenu startnine ako ne organizuje neku od trka koje se boduju kao prvenstvo Srbije ili prvenstvo Srbije u kombinaciji (Kup), što je i bio slučaj na Beograd OPEN-u, pa je tako startnina za mušku elitnu kategoriju (M21E) iznosila 500 dinara po trci, što je za 100 dinara više nego na trkama prvenstava. Ok, to poštujem, ima pravo, i, što da ne naplati svoj rad, trud i utrošeno vreme, ali mi nije jasno da li je trebalo da platim dodatnih 50 ili više dinara kako bih imao osveženje na dugoj distanci. Moje mišljenje je da staza dužine 9.8km sa velikim usponom (nije pisalo koliko je) mora da ima osveženje na nekom delu staze (npr. polovini, naravno osim osveženja na cilju). Nisam upoznat sa pravilima koje se tiču međunarodnih takmičenja, ali citirao sam prošle godine na Stražilovskom Kupu pravila što se tiču Srbije, pa da ne ponavljam (ko želi može da klikne na priložen link i da pročita)... Razumem, vrhunski takmičari su učestvovali na trci, pa je samim tim bila i međunarodnog karaktera, možda oni nisu imali potrebu za osveženjem, ali posle pređenih 15km sa zagrevanjem, iskren da budem, ja sam imao potrebu, itekako. Jeste kriza, ali kupiti 100 čaša za 150 dinara i napuniti na česmi vodu u 3-4 balona, mislim da nije neki veliki problem... 
Ajde, za sprint na Kalemegdanu i nije toliko potrebno (čak ni na cilju, kao što i nije bio slučaj), kratka je trka, ne izgubiš mnogo tečnosti...

A sada malo o utiscima sa samih trka:

Prvi dan, duga distanca. "Babe" kao teren volim da trčim i uvek mogu  da se naprave interesantne staze. Meni se, iskreno, koncepcija od prošle godine više svidela, ali dobro, ni ove nije bilo loše.
Imao sam neke greške koje nisu morale da se dogode, ali dobro, ispraviće se to vremenom. 
Na prvoj kontroli sam izgubio oko 2 minuta, jer me je zbunila ova linija koja kreće pre startne prizme (prevideo sam stvarni pravac od startnih boksova), pa sam tako pomešao stazicu ispred startne prizme i makadamski put...
Sledeća greška je bila kod sedme kontrole gde sam malo izgubio pravac, ali sam ubrzo napravio korekciju. Tu sam izgubio oko 30 sekundi.
Zatim na 13. KT, verovatno sam zbog umora permutovao vrtaču i vrh. Došao sam do vrha koji je udaljen oko 100 metara od kontrole, uvideo grešku i ispravio se. Tu sam izgubio oko 2 minuta.Malo sam bio nesiguran oko 18. KT, ali uz proveru udaljenosti od uvale, našao sam kontrolu. 
Ostalo je bilo delimično ok.

Rezultati          Splitovi

Prvi deo
Drugi dan, srednja distanca. Kao što sam ranije rekao, Košutnjak kao teren mi i nije toliko zanimljiv, ali je u Beogradu i može da posluži za trening. Pre 5-6 meseci, na istom terenu je održan Trofej Beograda, gde sam istrčao dosta dobro, ali ovog puta to nije bio slučaj. 
Drugi deo
Prvi deo je, osim prve kontrole, bio dosta dobar, ali samo do 6. kontrole. Zatim sledi ono što mi se dogodilo pre 2 godine na Kopaoniku i prošle godine na kvalifikacijama za srednju - na svetskom juniorskom prvenstvu, a to je moja osetljivost prema promeni vremena (toplo - hladno, kiša - sunce) i tragovi bronhitisa koji sam imao kad sam bio mali.  Nisam se nadao takvoj promeni vremena i da će tako nešto da se ponovi, pa nisam ni popio preventivno lek, a da bude gore, nisam ga ni poneo sa sobom na stazu, što inače radim na dugim i srednjim distancama. Pa je teško disanje, da ne kažem gušenje, trajalo duže nego inače... Bez konzumacije leka, u trenutku kada krene, traje oko 30 minuta, a sa lekom manje - oko 15.
Ipak sam završio trku, jer sam znao da će se to smiriti posle nekog vremena. Jeste da je vreme koje sam ostvario bilo loše, što se vidi i po splitovima posle 6. kontrole, ali dobro, želeo sam da imam ukupan plasman, ne volim kad mi na splitu piše MP ili DISQ.
Nisam imao neke posebne greške...

Rezultati          Splitovi          Ukupni rezultati




Poslednjeg takmičarskog dana bila je sprint distanca na Kalemegdanu. Kao "Babe" i "Kalemegdan" uvek može da bude interesantan. Ovog puta, trka je imala i posebnu važnost jer se bodovala za svetsku rang listu (WRE). 
Recimo da sam imao dve lošije varijante za petu i deseti kontrolu, a pored toga i tri greške u promašivanju kontrola, od čega je jedna bila ogromna.
Na petoj je trebalo posle izlaza iz prolaza da idem na prvom skretanju desno, dok je, varijanta za desetu kontrolu bila bliža pored jedanaeste, bez obzira što sam tu imao 8. split. Da sam tuda išao, sigurno ne bih promašio skretanje u povratku na 11. KT što me je kasnije koštalo oko 20 sekundi.
Pored te greške, imao sam jedno pretrčavanje na sledećoj - dvanaestoj, a posle nešto što mi stvarno nije trebalo 2 kontrole pre kraja. Na nizbrdici ka 17. KT; na kraju stepeništa sam skrenuo levo umesto desno i došao do kuće. Da stvar bude još gora, opkružio sam je, misleći da sam na pravom mestu, i tek kada sam završio kruženje bilo mi je jasno kakav katastrofalan kiks sam napravio. Taj kiks me je koštao oko 40 sekundi. Malo po malo i nakupilo se tu oko 1.5 minut viška. Mogu da pohvalim samo svoj tempo, koji nije padao kako je trka odmicala, i nisam imao problema sa disanjem. Dupla doza uveče i ujutru su učinili da nesreća koja se desila dan pre bude sprečena.

Rezultati          Splitovi           WRE bodovi

Nadam se da će se ove promene vremena malo stabilizovati i da će sastaviti bar 2 nedelje bez kiše, kako bih nastavio da treniram u kontinuitetu za predstojeća prvenstva Srbije i prvenstva Srbije u kombinaciji. 

7 коментара:

  1. U biltenu br 2. je napisano da će osveženje biti na cilju. To treba da ti sugeriše da nećeš imati osveženje na stazi i ako ti to predstavlja problem, da se sam organizuješ i da sebi obezbediš osveženje (bidoni oko pasa, camel bag i sl.). Znam ja da je kriza, ali jedan vrhunski takmičar mora da izdvaja sredstva za opremu koja mu je neophodna.

    Dejan Avramović

    ОдговориИзбриши
  2. 19.8 Ukoliko je predviđeno vreme pobednika iznad 30 min, mora biti obezbeđeno osveženje bar svakih 25 min, prema predviđenoj brzini pobednika.
    19.9 Kao osveženje mora biti ponuđena bar voda pristojne temperature. Ukoliko su ponuđena različita osvežavajuća pića, ona moraju biti jasno označena.
    Ako je savez odobrio trku, znači da i savezova pravila treba da se poštuju, ako ćemo o sugerisanju... Da sam otišao na neku adventure trku sigurno bih se opremio ;)

    ОдговориИзбриши
  3. U kalendaru su sve trke bodovale se one ili ne za takmičarske forme OSS-a. Trka se nije bodovala, osim za Beograd Open, tako da si ti mogao da rikneš na stazi pa bi se verovatno i na samrti pozvao na Pravilnik, pa ti vidi besmisao svoje kuknjave. Neću da napominjem koliko sam puta trčao po Mađarskoj, posebno na Boroki staze od preko 13 kilometara bez osveženja, i nikad se nisam žalio niti sam čuo da se neko žalio zbog toga. Ni sada nisam čuo da se iko žalio zato što nije bilo vode, osim tebe...

    ОдговориИзбриши
  4. Za tebe je možda besmisao jer braniš svoje takmičenje, za mene nije i mogu da se pozivam na svom blogu na pravilnik kad god hoću, nema potrebe da budeš ironičan. Samo ti cepaj po Madjarskoj ;) Ne bih se složio sa tobom da se niko nije žalio, možda nije tebi lično.

    ОдговориИзбриши
  5. Poenta je u prilagođavanju okolnostima. Očigledno je da si prerano došao u M21E. Na ovakvim trkama trebaš da trčiš u svojoj kategoriji, jer bude dovoljno jaka konkurencija za tebe. Eliti još nisi dorastao mentalno i fizički, inače ti ovakve stvari ne bi smetale...

    ОдговориИзбриши
  6. Nešto se ne sećam da mi je smetalo prošle godine na dužoj stazi i tehnički komplikovanijoj, da li i tada nisam bio dorastao mentalno i fizički ili ? Kako je čovek stariji, sigurno mu mentalna sposobnost ne opada. Trčaću u svojoj kategoriji kada za to bude bilo potrebe kao što su nastupi za reprezentaciju, ne brini ti ništa.

    ОдговориИзбриши
  7. Na ovoj trci ti je konkurencija bila kao za neki reprezentativni nastup - izuzetno jaka za tebe u eliti i ništa slabija u tvojoj 18-20. Verujem da na stazi od 7,9 kilometara ne bi imao problema sa osveženjem jer bi to istrčao za nekih 50-ak minuta, možda neki minut više...

    ОдговориИзбриши