понедељак, 12. децембар 2022.

Srpski orijentiring iza zavese - part 3

Posle 2014. i 2015. kada sam pisao o prva dva slučaja srpskog orijentiringa iza zavese, dogorelo je i došlo je vreme za posebnu objavu i treći deo, iako sam se u međuvremenu kroz tekstove vezane za neke trke osvrtao na stvari koje su se dešavale proteklih godina.

Naime, 10. januar 2023. godine je rok kada dvoje reprezentativaca (ženskog i muškog pola) treba da se prijave za WOC clinic - projekat Međunarodne orijentiring federacije koji se odnosi na pomoć reprezentacijama u razvoju sa niskim budžetima ili onima koji postoje dugo ali su nesposobni da obezbede sredstva za seniore, kao što je u pitanju naš Savez. 

Pomoć organizatora svetskog seniorskog prvenstva (WOC) i Međunarodne orijentiring federacije (IOF) sastoji se u obezbeđivanju smeštaja, ishrane, transporta od mesta smeštaja do treninga i trka, kotizacije za učešće na pripremnim treninzima i samim nastupima pomenutih reprezentativaca na svetskom prvenstvu, a u ovom slučaju ono se održava početkom jula 2023. godine u Švajcarskoj.

Prošle godine u ovo vreme naš Savez nije imao selektora i ulogu istog je preuzeo predsednik Saveza Dobrica Jelić koji me je kontaktirao u vezi nastupa na ovogodišnjem svetskom prvenstvu koje je održano letos u Danskoj. Na tome sam mu se zahvalio i rekao mu da Orijentiring savez Srbije nije ispunio uslove niti me kontaktirao ranije vezano za uslove koje sam postavio da bih išao na, u tom trenutku, buduća svetska prvenstva, dok sam za mediteranska i prvenstva jugoistočne Evrope bio spreman da idem bez tih uslova ( http://savalazic.blogspot.com/2021/07/woc-2021-czech-svetsko-seniorsko.html?m=1

"Nakon ovoga u češkoj, isti princip će da važi i za Orijentiring savez Srbije. Ukoliko budu želeli da vide da Sava Lazić ponovo trči svetsko prvenstvo - moraće da potpišu da će da obezbede minimum minimuma, a to je - 2 para patika (jedne za šumu, jedne za beton), teretana - minimum 7 meseci plaćenih mesečnih termina pred svetsko prvenstvo i minimum 3 nedelje kampova (od čega 2 nedelje vezano i 1 nedelja odvojeno)." 

Ovo je deo teksta sa bloga koji se odnosi na uslove koje sam postavio u tom trenutku.

Nakon obavljenog razgovora, predsednik OSS-a mi se nije javljao više po tom pitanju i na WOC u Danskoj je otišao takmičar drugi po rangu rezultata (prema proceni predsednika OSS koji je verovatno sam odlučio o tome) u tom trenutku - Dušan Marković.

WOC u Danskoj je prošao, SEEOC je prošao, a u međuvremenu, dobili smo novi saziv Upravnog odbora nacionalnog saveza - Orijentiring saveza Srbije, a vrlo brzo nakon toga i novog selektora - Aleksandra Petrovića.

Saradnja sa njim je bila vrlo dobra i jako sam ga poštovao i podržavao do pre nekoliko dana.

Kada je stupio na mesto selektora, u nekoliko naših razgovora, što pismeno, što telefonom, rekao je kako će se kao selektor (a i član Upravnog odbora OSS-a) maksimalno zalagati za reprezentativce, uslove za rad i napredak reprezentacije, kampove, odlaske na reprezentativna takmičenja i sl. a ukoliko Upravni odbor, odnosno predsednik i generalni sekretar OSS-a budu nešto zatezali i odbijali da ispune dogovoreno ili realno izvodljivo, da treba svi da se složimo, da stanemo iza tih zahteva, da se ukoliko je potrebno izvrši i pritisak, a eventualno i stupi u štrajk ili bojkot Saveza, do ispunjenja zahteva.

Prva takva situacija dogodila se posle nekoliko meseci od njegovog stupanja na mesto selektora, a ogledala se u tome da je rukovodstvo Saveza "zatezalo" oko odlaska dela mlade reprezentacije (kadeta i mlađih juniora) na kamp u mađarskoj koji je trebalo da posluži kao priprema istih tih reprezentativaca za nastup na evropskom prvenstvu za mlade (EYOC). Među njima je bilo troje takmičara iz OK Stražilovo gde je selektor trener, kao i još članova tima iz PSK Pobeda i SK AOK Košutnjak.

Tada smo ga svi podržali, izvršili pritisak na rukovodstvo Saveza i odlazak na kamp je realizovan.

Prošla su sva reprezentativna takmičenja, završila se sezona i skoro sve planirano za 2022. godinu je i realizovano.

S obzirom da je kraj godine, da je 10. januara rok za prijavu za WOC kliniku za mesec dana, 18.11.2022. sam kontaktirao selektora Aleksandra Petrovića da ga pitam kako stoje stvari vezane sa uslovima koje imam za odlazak na WOC u Švajcarskoj i da popričam sa njim vezano za to, na šta mi je odgovorio da će da iznese situaciju na sastanak Upravnog odbora OSS kao član istog.

Tada sam mu takođe malo približio situaciju i rekao mu sledeće: 

"Ukoliko nema prostora za ovo što sam napisao tada ili ukoliko ne može da se napravi finansijska konstrukcija, ono što je u sličnoj vrednosti tome, a za šta sigurno može da se napravi finansijska konstrukcija pa čak i sredstvima budžeta kroz opremu, itd. su:

4 para patika (2 para za šumu i 2 para za beton), teretana za 5 meseci i moje prisustvo na kampovima koje Savez svakako organizuje.
Vrednost toga je:
4x(125e/kom)= 500e za patike
5x3900 (Ahilej Žarkovo)=19.500,00 din za teretanu"

Na to je on odgovorio da će izneti situaciju na sastanku, ali sam već u tom tonu kojim mi je rekao, osetio neku, da nazovem tako, nesigunost, odnosno manjak žara kakav je bio kada je trebalo da se izbori za kamp u mađarskoj.

Kako su moj osećaj i intuicija potkrepljeni ranijim lošim iskustvima, već sam mogao da pretpostavim kuda ovo vodi, ali nisam mogao da pretpostavim da će neko ispasti lažov i prevarant.

Naime, nakon održanog sastanka UO obavešten sam od strane selektora Petrovića da je on to izneo na sastanku UO, ali tek pred pola 12-12 uveče kad su krenuli ljudi da idu kući i da je na to predsednik Saveza odgovorio da mogu da se ispune uslovi, ali da se potpiše ugovor sa mnom da ako ne ispunim rezultat koji oni definišu, da vratim sredstva Savezu.

Kada me je selektor i član UO Petrović obavestio o tome, prvo sam bio šokiran, a zatim sam tražio da čujem koji je to rezultat, a posle nekog vremena i prihvatio taj uslov i poslao mu sledeće: 

"Poštovani,

Čekajući traženi rezultat i formu Ugovora, iskoristio sam slobodno vreme da pogledam opremu koja bi mi odgovarala i došao sam do toga da će Savez (ili ja ako ne ispunim rezultate) proći još i jeftinije nego u prvobitnom nacrtu troškova:

- oko 9.300,00 din. bele Nike pegasus 38;
- oko 9.500,00 din. crne Nike pegasus 38;
- 7.800,00 din. plavo-crne inov 8;
- butonke kod Todosićke između 8 i 9.000,00 din;
- teretana u Ahileju 3.900,00 din. x5 ili x4 meseca.

Sve ukupno: između 51.000,00 i 55.000,00 dinara.

Osim pomenutog rezultata, očekujem i nacrt Ugovora kako bih mogao sa svojim pravnim timom da ga pregledam i uložim eventualne dopune i izmene.

Srdačan pozdrav, 

Sava Lazić"

Na to sve sam dobio poziv od selektora i obaveštenje da predsednik OSS Dobrica Jelić ne želi ni da kaže koji rezultat na svetskom prvenstvu je u pitanju niti da formira ugovor koji bi se sa mnom potpisao, kao "savet" selektora da uzmem da se bavim crtanjem karata, i slično. i praktično me obeshrabrio da nastavim svoju "borbu" za uslove i slično.

Dakle, selektor kada su u pitanju kadeti i juniori gde on ima svoje klupske takmičare može da pozove da se napravi pritisak i da ga i sam izvrši i da bude spreman i na bojkot, štrajk, itd. - sve ono što je rekao na početku svog mandata, a kada je u pitanju najbolji seniorski reprezentativac onda ga (mene) savetuje da ide da crta karte i da praktično odustane od svega, pri tom iznosi to na sastanku UO u pola 12-12 uveče, a pitanje je da li će to uopšte i ući u zapisnik i da li su uopšte o tome članovi Upravnog odbora koji su prisustvovali tom sastanku uopšte glasali ili je to bilo neformalno i o čemu je predsednik OSS i UO OSS sam odgovarao, bez ikakvog stavljanja teme na dnevni red i glasanja članova UO prisutnih na sednici.

Kako ne sarađujem sa lažovima i prevarantima kao što su pomenuti, osim naravno kad sam prinuđen zbog položaja na kome se nalazim kao generalni sekretar Orijentiring saveza Beograda i što moram oko obaveza u domenu ovog Saveza gde radim, moje učešće na reprezentativnim kampovima, testiranjima, nastupima reprezentacije i slično, se ovde završavaju do trenutka dok selektor Aleksandar Petrović zbog laži i obmana ne podnese ostavku, a dokle god je Dobrica Jelić predsednik OSS, s obzirom da 2 godine za redom nema trunke volje da sa 2 različita saziva Upravnog odbora OSS (Skupština na kojoj su izabrani novi članovi UO održana je početkom ove godine), zbog njegovog ličnog stava prema mojim uslovima, ne želi da uslove i ispuni, ja neću nastupati na svetskim prvenstvima.

Zbog laži i obmana dok je selektor Aleksandar Petrović, neću nastupati ni na drugim reprezentativnim nastupima.

Ukoliko dođe do izvinjenja selektora i ispunjenja uslova za WOC i moje ime bude prijavljeno do 10. januara na WOC kliniku, ja ću svoju odluku povući i nastupiti i na WOC-u i na drugim reprezentativnim prvenstvima.

Ukoliko dođe do smene selektora, a neispunjenja uslova na WOC, ja na svetsko prvenstvo neću ići, ali ću povući odluku vezanu za kampove, testiranja i nastupe na drugim reprezentativnim takmičenjima.

Ukoliko je ipak na sastanku UO bilo glasanja o ovoj temi, svi članovi koji su glasali protiv predloga selektora vezanog za moje uslove, saučesnici su pomenute dvojice ljudi koji su uticali na moju odluku i ostaće zapisano ovde (a dodaću imena kada budemo videli zapisnik sa sednice UO OSS na sajtu OSS) da reprezentativac Srbije u orijentiringu i najbolji senior nije nastupio na WOC-u zbog "tih i tih osoba" (po imenima).

Članovi Upravnog odbora OSS su: Aleksandar Petrović (OK Stražilovo), Natalija Tatić (OK Dif), Jelena Babić (PSK Pobeda), Aleksandar Stojanović (POSK Jasenica), Dragan Krstić (OK Paraćin), Ivan Bukvič (SK OAK Novi Sad) i predsednik UO Dobrica Jelić (SK Maslačak).

Kada dobijemo zapisnik sa sednice UO OSS videćemo čija će imena ostati zabeležena u pretposlednjem pasusu ovog teksta.

Нема коментара:

Постави коментар