понедељак, 17. мај 2021.

Prvenstvo Srbije na srednjoj distanci & trka za svetsku rang listu (WRE) 2021

Proteklog vikenda održan je 40. Memorijal "Čika Duška Jovanovića", u okviru koga smo imali Prvenstvo Srbije na srednjoj distanci i trku za svetsku rang listu (World Ranking Event - WRE). Čestitam "Pobedašima" na jubileju, a nadam se da će naredni proslaviti u boljim uslovima.

Iako se orijentiringom bavim od 2006. godine, na Memorijalima sam učestvovao od 2007. godine do danas, svaki put i poznate su mi sve pozitivne i negativne stvari vezane za ovo takmičenje. Pozitivne stvari vezane su za nove karte, terene, nagrade, izazovne staze, i slično, dok su negativne one zbog kojih sam prestao da dolazim na "Dan čistih planina" takmičenje koje isti klub organizuje krajem septembra svake godine - a tiče se vređanja inteligencije takmičara u smislu očajne karte i ništa boljih staza.

Iako sam svestan i onoga što većina ljudi zna (korona virus i organizacioni problemi tog tipa), postoje neke stvari koje svi ne znaju, a tiče se finansija, tako da i taj aspekt razumem i poštujem trud da uopšte imamo ovo takmičenje ove godine.

Sa druge strane, ne postoji alibi za ono što klub prijavi da organizuje - a to je državno prvenstvo i trka za svetsku rang listu. To što određeni broj ljudi toleriše gluposti jer im rezultat nije u prvom planu, ne znači da kontrolor takmičenja i Orijentiring savez Srbije kao nacionalna orijentiring institucija treba to da tolerišu, pa makar i ako je suorganizator klub sa 3000 registrovanih takmičara i ako proslavlja ovakav jubilej. Jednostavno, neke stvari su nedopustive i da se ja pitam državno prvenstvo na srednjoj distanci je trebalo da bude poništeno za sve kategorije, a ne samo za određene (ako i to bude na kraju). Treba ipak biti pošten i otkazati takmičenje, kao što je to, recimo, uradio POSK Jasenica za takmičenje Kopaonik OPEN. Videli su da nisu spremni to da organizuju na pristojan i valjan način, okako kako to treba da bude i otkazali su.

U bojčinskoj šumi sam i mogao da očekujem onakve kikseve, ali ovo je, još jednom ću ponoviti, nedopustivo, a i sramota za klub takvog ranga.

Opet kažem, bolje praviti i 20 puta takmičenje na jednom te istom terenu ukoliko valja (npr. u Beloj reci kod Despotovca), nego praviti neke "egzibicije" i brukati se (kao na ovogodišnjem prvenstvu Srbije na srednjoj distanci).

___________________________________________________________________________________

1. DAN, 15.05.2021. - PRVENSTVO SRBIJE NA SREDNJOJ DISTANCI:

  • pre nego što podesim trek onako kako sam išao (gde mora), uvek volim da vidim da li su odnosi na karti dobri tako što podesim početak treka na start i kraj treka na cilj. U ovom slučaju vidi se da su odnosi u pojedinim delovima katastrofalni. Naravno, to mi samo potvrdi lični osećaj, odnosno potvrdi pretpostavke sa kojima se susretnem u toku trke;
  • uzimam kartu u ruke i krećem sigurnijom varijantom okolo. Trčim putem (koji je btw takođe makadamski iako nije tako nacrtano) i trčim i trčim... Ono što bi trebalo da bude oko 300m, pretvorilo se u 400m jer odnosi nisu dobri, a ja sam već bio uplašen da ću uskoro izaći na njivu istočno. Kada sam napokon došao do raskrsnice do koje je trebalo - ogrejalo me je sunce; 
  • u skladu sa prethodnim iskustvom, a s obzirom i na skeptičnost sa kojom sam došao na 1. dan trke, nastavljam sigurnim varijantama - okolo, nalazeći 2. kontrolnu tačku (gde ambijent na karti uopšte ne odgovara realnosti u prirodi) bez gubljenja vremena, za razliku od pojedinih takmičara koji su tu oštećeni;
  • međutim, na 6. KT koja je bila zabijena u rupu (čitaj - pećinu) posle izgubljenih nekih 10-ak sekundi na 1. KT gubim 1 minut i 40 sekundi. Zašto? Zato što je, kako postavljač staze kaže, opis kontrolne tačke podnožje kamenog odseka, međutim ono što postavljač ne kaže, a to je da kontrola nije u podnožju kamenog odseka, nego u rupi/pećini, a da je tamo gde treba da bude - videla bi se sa mesta gde sam stao kada sam došao do potoka. Nakon vršljanja 3 seniora u reonu kontrole, konačno smo je našli, zajedničkim snagama;
  • ambijent na karti kod 8. KT takođe ne odgovara onome što je u prirodi, ali na kontrolnu tačku nailazim jer sam išao u dobrom pravcu ka mestu gde zapravo treba da bude, tako da tu nisam oštećen;
  • 9. kontrolna tačka je takođe niže u odnosu na mesto gde je rupa na karti nacrtana, ali i nju nalazim bez problema;
  • međutim, 12. kontrolna tačka totalno nije tamo gde treba da bude jer ni ambijent ni ti detalji na karti nisu onakvi kakvi treba da budu prema onome što je u prirodi. Trek je samo potvrdio moj zaključak da je kontrolna tačka bila skroz istočno u odnosu na pravac gde treba da bude. Tu sam izgubio 1 minut i 10 sekundi;
  • za 14. kontrolnu tačku ne mogu ništa da tvrdim s obzirom da sam imao dojavu da nije dobra zbog čega sam pogrešio iako sam išao u njenom pravcu i iako mislim da je pravac sa 13. KT dobar, a za sam ambijent i detalje da li su uvale dobro nacrtane bih morao ponovo da obiđem teren. U svakom slučaju tu sam izgubio 1 minut zbog svog lakoverja glavnom konkurentu za generalni plasman;
  • Sve ukupno izgubio sam 4 minuta i time sam direktno oštećen u generalnom plasmanu, međutim, to se nije odrazilo na državno prvenstvo na srednjoj distanci, tako da sam ostao neporažen od domaćih takmičara.
Rezultati 1. dan                      Prolazna vremena 1. dan       





2. DAN, 16.05.2021. - TRKA ZA SVETSKU RANG LISTU (WRE):


  • Drugog dana takmičenja koncepcija staze je bila dosta bolja, kao i sama karta, međutim ni to nije prošlo bez nekoliko kikseva. Za početak, uporedio bih osnovu od 1. dana sa osnovom od drugog - kao što se vidi, odnosi 2. dana su skoro odlični, tako da za početak, ovo treba da usaglase kod karte "Šumareva kuća", "Debelo brdo" ili kako god je zvali, a što se tiče karte "Ravna gora", "Mokra pećina" ili kako god je nazvali, sledeća stvar koju treba da urade je da pronađu kako znaju i umeju Vokrijev fajl karte (kartu koju je Dejan Avramović radio za takmičenje 2008. godine, a možete ga videti na sledećem linku - https://bit.ly/3ygMkGb ) i usaglase ga sa kartom od ove godine - jer kada bi se to uradilo, od 2 solidne, dobili bi jednu odličnu kartu;
  • prvu grešku pravim na 5. kontrolnoj tački jer ambijent na karti ne odgovara ambijentu u prirodi i tu gubim 30 sekundi (iako ni deo oko 2. KT nije najjasniji i najsjajniji);
  • drugu grešku pravim na 9. KT gde gubim 15 sekundi, gde takođe ambijent na karti ne odgovara ambijentu u prirodi;
  • na 11. KT gubim još 30 sekundi, jer takođe ambijent na karti ne odgovara ambijentu u prirodi. Na tom mestu nedostaje čitava uvala koja postoji na Vokrijevoj karti i to je glavni razlog zašto bi od te 2 karte kombinovano dobili jednu dosta bolju;
  • 15. KT je bila finale ovih 24-časovnih gluposti - jer iako je pored puta, nije bila dobro postavljena (postavljena je u rupi jugoistočno, ili prvoj ili ovoj na ivici kruga, dok u pravoj svakako nije, a pritom ni prva rupa gde kontrola treba da bude - nije plitka, već duboka i treba biti nacrtana kao latinično slovo "V"). Tu sam izgubio još 25 sekundi;
  • sve u svemu, na ovoj trci izgubio sam 1 minut i 40 sekundi i zauzeo drugo mesto u generalnom plasmanu. Belgijanac me je stigao tek na 15. KT, a pitanje je uopšte da li bi me stigao da je ona bila dobro postavljena i da je nije pronašao uz moju pomoć.
Ne mogu a da se još jednom ne osvrnem na staro, Vokrijevo, izdanje karte - dok sam pravio ova stajanja zbog netačne "nove" karte, imao sam prilike da primetim da ne samo da ova uvala kod 11. KT fali na novoj karti, već da i gustiš kod 5. KT ne postoji na novoj karti a postoji na Vokrijevoj staroj; takođe, interesantno je da su i neki putevi bolje "izvučeni" na staroj karti, a ono što sam pisao 2012. godine na blogu, što takođe nije promenjeno, je da su i ove vrtače bolje predstavljene na toj staroj karti.

U svakom slučaju, da privedem priču kraju, nadam se da će "Pobedaši" naučiti iz svojih grešaka i da će shvatiti moje kritike na ispravan način (kao objektivno gledanje na takmičenje kakvo je bilo, a kakvo zapravo treba da bude kako zbog "institucije" državnog prvenstva i WRE trke, tako i zbog veličine kluba kakav PSK Pobeda jeste).

Rezultati 2. dan               Prolazna vremena 2. dan              Ukupni rezultati






1 коментар:

  1. Nadam se da će sugestije shvatiti dobronamerno. Kad sam bio mlađi i sam sam se susretao na Memorijalu sa situacijama koje su baš ozbiljno narušavale fer-plej i suštinu sporta, uopšte. Često su mi imputirali "da sam ličan", i da "ne volim Pobedu", čak je to postala i neka vrsta opšteprihvaćenog stereotipa. To, naravno, nema veze sa istinom. Uvek sam bio pun poštovanja za klub tog renomea kao i za članove, i mlađe i starije. Samo, ni do danas se nisam otrgnuo utisku da im je u klubu orijentiring "manje voljeno dete". Ne znam kako drugačije da se objasni da svaku trku koju organizuju prati neka kontroverza.

    ОдговориИзбриши