недеља, 4. април 2021.

Beograd OPEN 2021 - OLS 1. kolo

Novi post na blogu posle nešto više od 4 meseca - a isto tako i ponovo trčanje sa kartom u rukama. 

Iako sam crtao/docrtavao/ažurirao sprint karte po Beogradu, koncipirao staze i organizovao kamp, trening-trke i takmičenja ispred Orijentiring saveza Beograda, trčanje sa kartom na treningu ili trci je nešto sasvim drugo.

Kako se približavalo mediteransko prvenstvo, naučen ranijim iskustvom - sve je bilo izvesnije da ono neće biti održano, pa su tako i moje pripreme u tehničkom smislu (sa kartom i kompasom) prolongirane, a sa otkazivanjem i Evropskih univerzitetskih igara (Univerzijade) sam i od toga prolongiranog odustao.

Jednostavno, pandemija predugo traje, kraj se ne nazire, samim tim su i sva reprezentativna takmičenja pod znakom pitanja, pa tako i moje ozbiljnije pripreme za ista.

Posle "onako" odrađene zime, kada je trebalo da se doda gas, sve je palo u vodu. Kako su praktično sva državna prvenstva zbijena u maju, tek je za taj period potrebno podići formu, tako da je ova današnja trka upravo bila "intro" za nešto intenzivnijih mesec-dva rada, koji će se produžiti do svetskog prvenstva (WOC-a) ukoliko i ono ne bude otkazano. Ukoliko bude, samim tim i potreba za većim trošenjem mog organizma, vremena, sredstava i emocija neće biti potrebna, pa nas od jeseni čeka novi ciklus za 2022. godinu.

Za to vreme sam u poziciji da uradim nešto korisno za naš sport do isteka mandata, koji ističe pred kraj 2022. godine. Sledeći projekti su Trofej Beograda - WRE trka i Prvenstvo Beograda u mix štafetama (24-25.04.), za koje se izrada još jedne karte i sama priprema privode kraju.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Posle ovog uvoda, nekoliko rečenica o današnjoj trci. Očekivala nas je staza od 4.5 km, 305m uspona i 17 kontrolnih tačaka, a sastojala se od dve karte sa po 6 i 11 kontrolnih tačaka (+ od poslednje do cilja).

S obzirom na to da sam iz informacija iz biltena znao gde će biti start i cilj, kao i da će biti izmena karte, znao sam da će se koristiti samo ovaj deo terena. Ono što me je brinulo je kratka staza i jak uspon. Ta opravdana briga se i obistinila s obzirom da je nas 5-6 bilo u 5, odnosno 3 minuta, što je i očekivano, jer sa stazom koja ima ovakve parametre nemoguće je napraviti razliku.

Generalno, koncepcija je bila odlična, a to pokazuju i splitovi, gde se puno takmičara smenjivalo na prvih 7 mesta. Međutim, neki detalji na karti presudili su da razlika između prvoplasiranog i "nas ostalih" bude nešto veća.

  1. Prvi deo:
    • taman kad sam uhvatio zalet, na 5. KT pravim prvu grešku, ne svojom voljom i gubim 30 sekundi, jer nije bio presečen krug kontrolne tačke koji je prekrivao put, pa sam opkružio ceo deo šume;
    • iako verujem da sam imao najbolju varijantu, na 6. KT ipak pravim novu grešku od 40 sekundi, svojom greškom. Svojom nepažnjom, iz daleka mi se učinilo da vidim da neko ko je overio kontrolu izlazi iz tog šumarka međutim, kada sam se približio, shvatio sam o čemu se radi i brzo se vratio nazad;
  2. Drugi deo:
    • u novom krugu, na 2. KT se opet približavam na 17 sekundi do prvoplasiranog, međutim tada, u ključnim momentima i na ključnim mestima upadam u zamku bingo vegetacije koja u delovima karte (sa 4. na 5. KT, sa 9. na 10. KT i od 10. do 11. KT) nije pipnuta od kad je karta nacrtana 2014. godine, pa tako i ne odgovara onome što je u prirodi.
    • tako na 5. KT gubim 40 sekundi, na 10. KT 30 sekundi i na 11. još 30. sekundi.
  3. Suma sumarum - izgubljeno skoro 3 minuta na 5 grešaka, od čega je 1 mojom krivicom. Dovoljno za 2. mesto.
Kako je svaka sekunda mogla da odlučuje plasman, previše izgubljenog vremena za stazu sa ovakvim karakteristikama.

Rezultati                    Prolazna vremena

Čestitam svima na odličnoj borbi danas.


Foto: SK AOK Košutnjak

Нема коментара:

Постави коментар