понедељак, 23. јул 2018.

World University Orienteering Championships, Finland

Ako bih morao da opišem boravak na ovom jako značajnom takmičenju za osobe svog uzrasta, bilo bi to: kratko, ali sjajno iskustvo.

Kako vreme prolazi i kako se približavaju najbolje godine za orijentiring, a to su posle 27-28 do nekih ranih 40-ih, ovakva iskustva još više dobijaju na značaju jer izvlače iz osobe maksimum, a to znači i fizički i psihički i tehnički i kao bukvalno celokupne ličnosti. Takođe, utiču na to da ovako ozbiljna i velika takmičenja prerastaju u jednu rutinu izvođenja što čini da kada dođe trenutak da se kockice poklope za neko ozbiljnije takmičenje u budućnosti i neki "lakši" teren za naše uslove, neće biti, odnosno nema mesta bilo kakvoj tremi ili psihološkoj barijeri. Doduše, tome bi još više doprinela velika takmičenja sa klupskog nivoa, kampovi reprezentacije, reprezentativne trke sa drugim reprezentacijama, itd, ali mi kao mala zemlja sa Balkana, sa niskim budžetom i uslovima, slabom infrastrukturom, kao takmičari sa puno studentskih i drugih privatnih obaveza radimo i snalazimo se u skladu sa mogućnostima. Iz tog razloga sam pre svega zahvalan Orijentiring savezu Srbije na mogučnosti da učestvujem na ovom 21. svetskom univerzitetskom prvenstvu održanom u mestima Seinajoki i Kuortane, u srednjoj Finskoj, zemlji rock i metal muzike, nacionalnim sportovima kao što su orijentiring, automobilizam i Formula 1, nordijsko skijanje, biatlon i zemljom 220 000 jezera. Detaljnije info na: https://www.wuoc2018.com/ 

Pre nego što sam otišao, odnosno još kada sam saznao da ću učestvovati na ovom takmičenju pre 5-6 meseci, znao sam da me čekaju brutalni tereni i ni malo lak zadatak. Međutim kao neko ko ima puno godina iskustva, tačnije 84 nastupa za reprezentaciju, na 21 takmičenju za ovih 10 godina u nacionalnom timu, uopšte se nisam plašio. Psihički sam se dobro pripremio i postavio stvari tako da je najbitnije da dam svoj maksimum, bez ikakvih očekivanja, a biće kako bude, jer je nemoguće bilo šta predviđati ako prvi put trčite na skandinavskim terenima koji su mnogo drugačiji po mnogo čemu, a pre svega po podlozi za trčanje i po načinu crtanja karata.
Mnogo toga sam sa tehničkog aspekta istraživao i analizirao, ali je totalno drugačiji osećaj kada trčite i fizički prisustvujete tom terenu. Tako je i prvi odlazak na trening/model bio jako interesantan. Na žalost imali smo jako malo vremena (samo 1h i 10 min, što je možda jedna od retkih zamerki organizatoru s obzirom da smo posebno doplaćivali za kartu i prevoz).
WUOC 2018 middle










middle 2012 stara1
middle 2012 stara2












Nakon treninga i dana pauze kada su drugi timovi trčali mix štafetu, došla je srednja distanca i "šamar". Uopšte nisam bio razočaran vremenom koje je bilo katastrofa za srednju distancu, čak ni plasmanom koji je, interesantno, bio za 2 pozicije bolji nego 2016. u Mađarskoj, već kartom na kojoj smo trčali, tj. standardom crtanja novog crtača. Na sajtu smo imali kartu iz 2012/2013 koju sam okačio ovde u prilogu iz 2 dela i koja zaista oslikava teren takav kakav jeste, a trčali smo na totalno praznoj karti koja nije govorila ništa. A kada trčite pod uslovima da se oslanjate na neke pretpostavke i samo na pravac sa kompasom, to mi više liči na neki 20. vek i bingo orijentiring. To je ujedno i odgovor zašto je promašeno vreme pobednika za 3 minuta, zašto su svi pravili onakve greške i zašto je mnogo takmičara grešilo. Zbog takvih stvari sam izgubio 7 minuta na 9. kt i 5 minuta na 14. kt. Bilo je još sitnih grešaka i stajanja zbog nesigurnosti, ali ove 2 je dovoljno da istaknem.

Middle rezultati i splitovi                    GPS track middle

WUOC 2018 sprint

Usledio je sprint koji sam izanalizirao tako da sam tačno znao gde će biti start, kako će i kuda ići trka, a jedina nepoznanica bila je koliko će biti "neprelaznih" ograda koje su me kasnije koštale malo boljeg plasmana, ali ne mnogo boljeg s obzirom da u toku trke nije bilo goriva da se "nagazi" još jače. Ka 1. kt ovaj prolaz je u prirodi mnogo uži nego kao što se čini na karti, to je bio razlog "cimanja" na startu. 



Opet, interesantno je da je plasman lošiji u odnosu na 2016. u Mađarskoj, ali da je vreme za prvoplasiranim manje za ceo minut i to da je prosečni pejs brži, odnosno bolji i u odnosu na prvenstvo na sprintu u Palanci i u odnosu na sprint u Egiptu i da je ovo jedan od najbržih sprinteva koje sam ikada istrčao, a opet sam se tokom cele trke osećao kao da sam prespor i da postoji prostora da ubrzam, ali da me nešto koči da pojačam tempo...

Sprint rezultati i splitovi                    GPS track sprint


Na kraju balade - duga distanca. Trka kojom sam možda i najviše zadovoljan (naravno izuzev izgubljenih 4 min u reonu 3. kt) do trenutka kada je došao leptir po užasnoj podlozi (grubo otvoren teren, žuto/bela boja), a kasnije i deo nakon 14. kt gde sam i konačno morao da stanem i donesem odluku da odustanem prvi put na nekoj orijentiring trci ikada. U prvom krugu leptira za kratko vreme nagnječio sam 2 puta levi zglob stopala koji sam već povređivao, zatim u drugom krugu još jednom, ali sam trpeo i išao dalje. Na žalost, 4. put sam pao posle 14. kt (kraj treka na karti u prilogu) i nisam smeo da nastavim dalje. Jer hipotetički, da jesam i da sam i 5. put na isti način "zeznuo" nogu, popucali bi mi ligamenti i mogao bih da se oprostim od šume na ko zna koji period, a ne bih ni mogao da putujem u Letoniju na svetsko prvenstvo. Ovako sam završio sa istegnutim ligamentima, ali blaži slučaj nego što je to bio 2016. godine. Brzo su svi reagovali, sproveli me do bolnice, snimili na rendgenu i utvrdili da nema preloma. Jako sam zahvalan organizatorima na brzoj reakciji, a i drago mi je da sam skupio snage da donesem tešku, ali ispravnu odluku i prekinem trku.

Sa tehničke strane, karta je bila mnogo bolja (drugi crtač karte) nego na srednjoj, uz neka manja odstupanja. Zato je i moja prosečna brzina bila za ceo minut po km brža nego na srednjoj distanci, a zato su i i svi ostali takmičari brže išli i manje grešili. 

WUOC 2018 long

  Duga distanca rez i splitovi               GPS track long


Za 7 dana me čeka put u Letoniju i prvi nastup na svetskom seniorskom prvenstvu u karijeri. Nadam se da ću uspeti da se koliko toliko zalečim i svakako uz kvalitetno fiksiranu nogu odradim trke na najboljem mogućem nivou. Do tad me čeka puno "pedaliranja" biciklom kao alternativni vid treninga.








Нема коментара:

Постави коментар