среда, 4. јул 2012.

Evropsko prvenstvo u Francuskoj, Bugeat 28.06 - 01.07.

Trebalo mi je par dana od povratka kući da se smirim i skupim snage za ovaj post...

Dugo sam se spremao za ovaj datum. Sa zimskim (fizičkim) pripremama sam krenuo ranije nego prosle sezone, tačnije 10. oktobra, ali sam imao povredu zgloba od 06.11 - 11.11, pa tako zvaničan datum priprema mogu da stavim za 12.11. 2011. godine. Za moje fizičke pripreme za sezonu 2011 i 2012 je zaslužan Blažo Maksimović bez ikakve naknade i bilo čega, samo njegova dobra volja,  i što se tiče tog dela, vidi se ogroman napredak.

Od tad je prošlo mnogo vremena, bilo je tu i uspona i padova na pojedinim trkama, ali ovo što se desilo na evropskom u Francuskoj se može, već sad, opisati kao najgori rezultat godine. Mogu da nabrajam hiljade i hiljade razloga za to, neodrađeni kampovi za dugu i sprint, udaljenost smeštaja od takmičarskog centra i svih reprezentacija, dug put i malo vremena za odmor pred trku, ali ono što sam ja morao da uradim je to da istrčim trku bez većih grešaka, što sam dokazao ove godine u "eliti" da mogu, ali sada, kada je bilo najbitnije to nisam učinio.

U četvrtak 28.06. uradili smo model za sprint. Sutradan, 29.06. bila je prva reprezentativna trka - sprint distanca Maymac.

  • Lepo sam se zagrejao i ušao u prvi boks bez treme, koncentrisan maksimalno. Pri izlasku iz poslednjeg boksa, uzeo sam kartu i krenuo da trčim. U startu sam se "iscimao", jer sam krenuo varijantu levo, ali zato što je izohipsa prekrivala prolaz, mislio sam da je neprelazna ograda, pa sam se ispravio otišavši desno (a ipak je bila bolja varijanta levo). Imao sam malih problema pri izlasku ka drugoj kt.
  • Sa 2. na 3. nisam video varijantu desno koja je bila najbrža, pored ovog šrafiranog. To je bila optička varka, a ja sam je odmah otpisao... Tu sam izgubio bar 10 sekundi.
  •  Na raskršću varijanti pred petom kt. izabrao sam dužu, sa desne strane umesto levo stepenicama... Izgubio sam još 10 sekundi.
  • Sledi pad koncentracije i ulazak u ulicu ka 11. umesto ka 7. kt, ali sam posle nekog vremena to uvideo i ispravio se. Novih 20 sekundi bačenih u vodu...
  • A posle toga sam krenuo ka 12. kt umesto ka 8. i izgubio novih 30 sekundi. 
  • Do kraja sam išao sigurno bez nekih grešaka, osim na varijanti ka 14. kt gde je trebalo ići skroz drugom stranom pored fontane...
Na kraju, 56. mesto sa zaostatkom od 1 min i 56 sekundi za prvoplasiranim, a sa 1 min i 20 sekundi grešaka...              Rezultati          Splitovi          RouteGadget 


U subotu, poslednjeg dana juna, bila je duga distanca, na kojoj je trebalo da moj rezultat, kao i plasman,  bude bolji nego na sprintu... Ali, stvari su krenule naopako od samog početka... Karta je bila razmere 1:15000.

  •  Opet ista priča, koncentrisan do maksimuma, bez treme, skroz opušteno. Tako sam krenuo. Od starne prizme do prve kt. je bilo ne više od 100m, odredio sam pravac i krenuo lagano, skroz lagano. Da li zbog kompasa ili čega god, otišao sam na suprotan greben, još uvek mi nije jasno kako jer znam 100% da sam lepo odredio pravac i držao ga... Tu sam izgubio 2 min...
  • Druga kt. ok, na putu do treće mala korekcija opet zbog azimuta, četvrta ok, ka petoj sam pokušao da se penjem prvo na jednom mestu pa posle na drugom, jer je ovo šrafirano zeleno granje na zemlji koje otežava trčanje. Šesta opet korekcija zbog kompasa... Na svim tim korekcijama je otišao određen broj sekundi...
  • A onda...   Varijanta ka 7. kt. mi je u startu bila putem do drugog skretanja, a zatim preko brda i uvale do brda sa kontrolom. Nisam video stazu skroz levo pored malog jezera, a to je inače bila najbolja varijanta... Krenuo sam kako sam zamislio, prošao sam prvo skretanje i naišao na čeku (koja je bila nacrtana preko staze i nije se uopšte videla na karti, što je greška organizatora), a posle nje nastavio da sečem misleći da sam već došao do drugog velikog puta, a u stvari sam bio na manjem, ranije... Kad promašimo nešto, na karti nam se uvek sve slaže, pa je takva i meni bila situacija, pravac, putići, brdo, to je to... došao sam do staze posle brda, misleći da samo treba močvaru da pređem, i tako sve dok nisam došao do reke na ivici karte. Tada sam shvatio da nešto nije u redu, jer je to bilo preveliko da bi bilo potok. Potrčao sam ka ušću, predpostavivši gde sam, nije ga bilo i počeo sam da paničim, a karta mi je bila oseverena. Okrenuo sam kompas na jug da bi što pre izašao na neku stazu. Naleteo sam na Belgijanca koji je bio prvi prethodnog dana na sprintu, a koji me je jurio 10 min. i on mi je pokazao gde sam. Kt. je bila blizu... Tu sam izgubio oko 6 min...
  • Tu i sledeće 2 sam našao pre njega, a na 10. pravim grešku, jer sam prošao tik iznad nje...
  • Ka 11. sam upao u močvaru celim telom, i glavom, pa mi je trebalo malo vremena da dođem k' sebi, a Belgijanac je odlepršao...
  • Na 12. sam skrenuo malo pre. Dalje, 13, 14 ok, i na 15. opet greška. Išao sam stazicom, ispratio 2 usamljena drveta pre kt. i onda sam je pretrčao i tražio na drugoj grupi kamenja... Novih 3-3.5 min viška. Ništa me nije htelo... 
  • Do kraja samo pri polasku ka 21. kt. krenuo sam pogrešnim putem, ali sam se ispravio...
Sve u svemu, oko 16 min. grešaka... Nije mi bilo ni do čega posle te trke... Ništa me nije htelo, padao sam 7, 8 puta na stazi, azimut ne znam da li sam jedan dobro odradio, onda ova 1, 7. i 15. kt. koje su me ubile...
Bilo - neponovilo se!       
            
Rezultati              Splitovi               RouteGadget


Popodne, posle longa, u planu je bio sastanak za štafete i uveče eyoc party. Selektor nam je pročitao redosled: Filip - ja - Strahinja. U startu mi se nije svideo.


  • Prvo, svake godine od 2009. od kad sam u reprezentaciji, selektori su nas pitali za mišljenje, usvojili ga ili ne, bili smo pitani. A sada, ništa od toga. Filip i ja smo se dogovorili da prvo idem ja, jer imam snage da ispratim celu grupu, a i do sada je uvek on išao prvi, pa da on ima isto grupu koju ja ispratim, i za kraj Strahinja - ono što ostane od Filipove grupe, da i on ima neku sigurnost... Selektor nam je zamenio mesta. 
  • A drugo, kada sam mu obrazložio zašto mislim da je bolje da idem ja pa Filip, onda je omalovažio moj rezultat sa duge distance, što me je dodatno iznerviralo i malo povredilo, jer mislim da nije u redu, prvo dolivati nekome so na ranu, meni bilo najžalije zbog toga jer je long ono što najviše volim, a drugo omalovažavati nečiji višemesečni rad i podsmevati se... 
Obzirom da sam bio besan na stvari koje su se desile do štafeta i to što sam očajno istrčao long i što smo spavali u nedođiji, udaljeni 30km u brdu od svih reprezentacija, što nisam mogao ni sa kim da porazgovaram ko bi me posavetovao posle sprinta lepo i ko me ne nervira jer nismo imali internet, a kad bi bili na ručku ili večeri gde ima neta morali smo odmah posle jela da krenemo u naš brlog na brdu..., rešio sam da tu drugu izmenu odradim do svog posldenjeg atoma snage, da ne stajajem nigde i da isprintam celu stazu. Nisam slušao nikog šta mi priča, samo sam čekao Filipa da stigne.

  • Od samog starta sam krenuo jako i već na 3-4. kt. sam stigao Španca, Britanca, Letonca, Belorusa, Bugarina i Irca, nisam se obazirao na njih, već sam samo dodavao brzinu.
  • U prvom delu sam imao samo oko 1.5 - 2 min grešaka usled pretrčavanja kt. zbog promene razmere (štefete su bile na 1:10000) i prevelike brzinie.
  • Prošao sam vidnu kontrolu i koridor i nastavio jako. Na razglasu sam čuo da je drugi deo tehnički teži pa sam tu za nijansu usporio. Na 21. kt. sam imao ukpno 27. vreme od svih 96 takmičara sa vremenom od 36 min i 42 sekunde.
  • Ka 22. kt početnička greška. Bio sam srećan kao malo dete, jer sam do tad sve ful istrčao, a onda nisam pogledao kompas i sjurio se svom brzinom na pogrešnu stranu. Prošao zeleniš, ušao u belu šumu, došao do mesta gde sam mislio da je kt. i onda sam stao. Posle par desetina sekundi kad sam oseverio kartu, ukapirao da nema ni buke sa cilja ni tragova da je neko tuda prošao, ukapirao sam šta sam uradio i krenuo nazad. Na toj kt. sam izgubio celih 3 min.
Na kraju ukupno oko 5 min. grešaka sa zaostkom od oko 7 min za prvoplasiranim i neko 43. mesto, ali ne računajući da sam pri izmeni sa Strahinjom prošetao do finish kontrole od silnog umora, pa eto tu sam mogao da imam jedno 15-20 sekundi manje za svoj rezultat, ali nije ni bitno.
            Rezultati       Splitovi       RouteGadget 

 

Dva dana nisam mogao da oprostim sebi za neuspeh na pojedinačnim trkama, ali ću morati eyoc da stavim na "stand by" do 23. juna,  jer u petak odlazim na svetsko prvenstvo u Slovačkoj (Košice) gde ću trčati u starijoj, M20 kategoriji (07-14.07.), a posle toga najlepša trka u Srbiji - Kopaonik OPEN na kome ću ove godine trčati u kategoriji M21E (16-22.07.).

Obzirom da je prva trka na svetskom u nedelju, imam vremena da odmorim i od eyoca i tamo od puta.

Oficijalni sajt svetskog prvenstva  

Posebno bih hteo da se zahvalim svom klubu (SD Jasenica) kao i Opštini Smederevska Palanka i predsedniku opštine Radoslavu Milojičiću Keni koji su mi omogućili finansijska sredstva za odlazak na ova dva vrlo bitna prvenstva!

                    

1 коментар:

  1. Анониман4. јул 2012. 17:31

    Hm... Zar je moguce da selektor uopste nije upoznat sa tvojim radom, treninzima??? Stvarno grozan komentar. Posle ovoga treba da dignes glavu gore. Ne smes da padnes ni fizicki ni moralno. Ceka te jos mnogo trka. Puno srece!

    ОдговориИзбриши